Gräsänka

Nu är Peter i Spanien. Karl har somnat. Och jag är uttråkad. I vanliga fall brukar Peter ändå titta på tv nu och jag brukar sitta vid datorn. Men just nu känner jag inte för det. Tristess. Och han kommer inte hem förrän på torsdag eftermiddag. Han kompenserade lite genom att köpa hem god mat i går iofs. Melonen och minipizzorna har jag redan ätit upp. Jag funderar på att göra vit chokladmousse och doppa jordgubbarna i. Då måste jag köpa grädde bara. Och vit choklad.

I morgon är det sjätte omgången av sykursen. Av åtta. Jag vet dock inte vad jag ska sy. Jag har inte tid att åka och köpa tyg och inga tyger jag har hemma verkar vettiga. Eller; tid har jag. Men sätta sig på bussen med Karl och åka till industriområdet i Sävenäs alternativt till Vallhamra. Nä, jag tror inte det. Jag ska ju dessutom ha med fika till kursen. Jag tänkte göra lite cupcakes. Får se om det går hem hos tanterna som har så många "borde inte" och "ska inte". Jag tänkte till en början vara ambitiös och dekorera med sybehör. Men då ska jag ställa mig och göra sugar paste i morgon. Plus komma på exakt vad jag ska göra av den. Nä. Det blir nog dumlemousse bara. Och chokladmuffins i botten. Vanliga vanilj blev lite platt. Alternativt s´mores. Fast utan smulorna i botten. Vi får se...


I går började jag äntligen på Karls nya spjälskydd. Påslakanet och örngottet är ju klart men jag vill inte bädda med det förrän spjälskyddet är klart. Det måste ju vara komplett. Dessutom är jag i full gång med sparkdräkt nummer två, i frotté. Jag köpte kantband i lördags (vem orkar göra egna?) och har nu kommit en bit på vägen med bodyn med. Den blir i det gröna fladdermustyget. Spardräkt nummer ett sprättade jag bort halsmudden på och håller på och syr dit en krage i stället. Den blev alldeles för stor.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...