Oskuld no more

I dag gjorde jag det. Äntligen. Jag har gjort en typisk mamma-sak. Illa nog var det att jag gick på Tupperware-party ggr två; nu har jag varit på Me&I-party! Hos jolly old English Camillas faster. Eller ja, hon är inte särskilt gammal alltså. En lustig notering; när hon ropar på mannen säger hon John. Alltså med engelsk accent. Inte så som du och jag säger John, utan Djohn.

Men i alla fall. Jag var väl inte särskilt imponerad av utbudet. Eller; visst har de en del söta saker. Som sparkbyxor i velour och svamptröjor. Men inte för flera hundra. Inte när Karl växer som han gör. Kanske senare. Fast det var ju inga avancerade modeller så jag borde kunna sy liknande. Jag har ju ännu inte kommit på vad jag ska göra med kanintyget. Kanske några bodies. På tal om det har Jenny smygöppnat sin webshop. Om man nu inte vill sy själv kanske man kan köpa nåt färdigt. En kaninfilt till Camilla kanske? Bättre än svampfilten? ;) Jag är helt såld på All in. Man kunde klämma på proverna på barnmässan i våras. Tyvärr verkar det inte bli nån variant med svart raglanärm som jag gillade. Men kanske att Karl ska få nåt i julklapp. Så glad Peter ska bli. Och om det är samma kvalitet som på Skidåkare-pyjamasen jag köpte blir jag mycket nöjd.

Hmm. Först dissar jag Me&I för deras priser; JnyDesign är ju inte mycket billigare heller... Men men. Är barnen tillräckligt stora är allt förlåtet. Och Karl har faktiskt haft sin pyjamas sen i våras och den används flitigt.

Nu är det väl bara Dunnis som fattas. Jag kanske ska hålla i ett. Då kan Camilla med farmor och faster komma. För vi är väl bästa väninnor nu; blir man inte det efter home party? ;) Bara att adda på Facebook.

Tillägg: Blingo it is, givetvis. Inte Dunnis. Blingo är ju ekologiskt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...