Ullared tur och retur

Hemma igen. Och det är först nu jag inser att Karl börjar bli stor; man kan inte längre köpa en body på GeKås till honom. Det är bara tröja och byxor i hans storlek. Dessutom i klassiska pojkmönster och färger, till skillnad på bodies i unisexfärgerna grön, brun och orange. Trist. Men en turkos tröja från flickavdelningen och ett par rutiga byxor från densamma blev det minsann! Att jag vågar!

De kläder jag köpte till mig var det sämre med; trots att det var samma märke var det bara en som passade, de andra var för små. Men förr eller senare kommer jag väl i dem med, hurtbulle som jag ska bli.

På hemvägen stannade vi på Älvereds shoppingcenter. Till dig som inte varit där; du har inte missat nåt. En butik som känns som Klädkällaren fast med märkeskläder. I ena hörnet en fyndmarknad där allt kostade tio kronor och i andra hörnet damkläder där en tunika kostade 600 spänn. En väldigt fin tunika iofs men tills jag blir smal och vacker ska jag inte kosta på mig sånt, tänk om jag då behåller vikten för att tunikan sitter så fint på mig...


Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...