Glad Lucia på dig med

Så typiskt. I går hade vi massor med snö så jag tänkte dra Karl i pulka när jag kom hem från jobbet. Men jag missade min buss vid två och på lördagar går den tydligen bara en gång i timmen. Sen får man dessutom vänta en kvart på bytet i Landvetter. Så väl där stack jag in på Ica för att köpa pepparkaksdeg. Men inte hittade jag nån sån!

Min mobil var död så jag kunde inte ringa Peter och säga att jag var sen heller och han skulle ju hämta mig vid bussen. Så jag började gå hem när jag inte såg honom vid hållplatsen. Glashalt och mörkt. Jättekul. Så det var väl lika bra att man inte köpte nån deg för några kakor kände jag inte för att baka.

Och i dag när jag gick upp tittade jag ut, för jag drömde att all snö var borta. Och visst var den det... Inga fina foton med pulka och overall med andra ord. Så vi får väl fokusera oss på bakandet i stället. Och planera inför julfirandet.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...