Rapportering från GRK

I söndags var vi på hemmaplan. Egna klubben GRK anordnade Alla hjärtans dag-utställning. Både Olle och Otto var anmälda. Och då det är en ringutställning gick de mot varann.

På lördag kväll (nästintill natt) tänkte jag att det var lika bra att packa direkt istället för att stressa på morgonen. Då upptäckte vi att Peter hade glömt förrådsnyckeln på landet! Och där inne låg Ottos burskynke och våra stolar som vi brukar ha med oss. Men ok, jag har ju två burskynken till förutom Olles. Men jag hittade inte nåt av dem, inte ens Olles. Så jag fick sy nya, halv tolv på natten. De blev inte särskilt snygga med vad gjorde det. Och puffen som jag hade sytt för några dagar sen matchade ju inte direkt; den var ju i samma tyg som Ottos vanliga burskynke. Men men... Jag lyckades få klart de iaf.

På morgonen vid sju kom min mor och hämtade Karl. Hon skulle vara barnvakt hela dan. Skönt! En sak mindre att tänka på. Lokalen i Mölndal är ju inte den största.

Strax därefter for vi iväg. I mors bil då vår är kvar på landet, halvt uppallad för att bytas alla möjliga delar. Incheckning gick smärtfritt, iordningställande av burar likaså. Nu evig väntan. Vår domare hade en massa kat. 1-katter att bedöma först. Jag hann då se övriga domares bedömningar så jag satt och tittade på kat. 3. Det var en devon till utöver Olle och Otto var den enda sphynxen på utställningen. Detta gjorde ju att Otto var väldigt poppis. I vanliga fall brukar vi sitta vid burarna men inte den här gången. Så man slapp ta ut katterna när nyfikna kom förbi och ville klappa. Särskilt Otto brukar bli smutsig av det, han svettas och blir fet och brun. Så den här gången var han jättefin när han skulle till domaren.

Både Olle och Otto fick CAP. Otto gick även vidare till final och blev BIS 4:a. Han slog en aby som var EP och WW. Då blev man lite stolt över skrutten. Och hans bedömningssedel är full av utropstecken och domaren sa "Lovely cat!" till mig flera gånger när jag hämtade honom vid finalen.

Vid 16 var utställningen över. Då åkte vi och åt pizza och sen hem och vilade ut. Och ja, vi hämtade upp Karl på vägen.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...