Arn, Masala och Martha Stewart

I lördags när jag städade tröttnade jag på att babygymmet bara stod och skräpade så jag tänkte packa ihop det igen. Karl har ju inte lekt i det öht. Men jag tänkte ge honom en chans till. Ut med gymmet i vardagsrummet och i med Karl. Och oj, så glad han blev! Så nu har jag inte hjärta att packa ner det, nu när han har upptäckt hur kul spökena är.

I söndags var jag och Peter på bio och såg Arn. Alltså; jag gillar historia och det var många fina hästar att titta på men uppföljaren väntar jag nog med att se tills den kommer på dvd. Ingen biofilm helt enkelt.

Karl då? Jo, han var hos mormor. Snäll och fin var han med tydligen.

Efter filmen var vi och hämtade mat på Masala, en ny (för oss iaf) indisk restaurang. Men jag föredrar nog Jaipur, iaf om man bedömer utefter en maträtt. Ska ge dem en chans till, de hade nån fisk som jag gärna vill prova. Men naan-brödet är klart godare hos Jaipur.

I går var en skön dag. Karl vaknade, lekte en stund, fick mat och somnade. Han sov i tre timmar. Det var skönt, men samtidigt lite oroande. Jag kikade in i sovrummet flera ggr för att se att han fortfarande levde. Men jag hann att sy dynorna till kattställningen iaf. Nu ska bara skumgummit på plats. Bilder kommer när det är helt klart. Jag blev dessutom inspirerad att sy mer. Så jag ska nog beställa lite velour och sy nåt fint till Karl. Sykursen börjar igen den 12 februari så då kan jag sy nåt till mig själv. Nån som har nåt förslag? Jag har lite idétorka. Kanske man skulle försöka sig på en dirndl till slut. Och ett par lederhosen till Karl.

Nämnde jag att jag har hittat ett nytt hus? Visningen är den 10 februari och då är ju vi på kattutställning hela dagen. Typiskt. Hoppas att det går att ordna en till visning. För det här huset har vi nog en större chans på.

Tips på ny kattkorg har Martha Stewart, fast hon kallar det garnkorg.

Dagens tåstrumpor: svarta med neonfärgade ränder och glada gubbar på tårna. Ännu inte upptäckta av Karl då han sover.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...