Omstart

Ja. Som vanligt tröttnade jag på den gamla bloggen eller vad det du var. Den gick inte att få som jag ville och då är det inte ultimat. Ännu är väl inte det här hundra heller men work in progress som med allt annat i livet.

Nåja. Måndag. Karl är glad i dag. Det betyder att jag är glad i dag. Karl har sovit lagom mycket så jag har hunnit med att göra saker. Inte särskilt mycket men satt upp lite tavlor och tvättat. Surfat en hel del. Just nu sitter Karl och pratar för fullt. Fast han har mycket lite vettigt att säga. Det har han ärvt av sin far. Det är även hans far som har lärt honom det senaste; pruttljud. Jo tack.

Bästa leksaken just nu; tygbok med pip. Gåva från Mike och Katarina. Innan var det nån knepig nalle med olikfärgade ben från Bambino. Gåva från Karin och Falun. Jag har försökt att få honom att uppskatta Thilde-kudden från Camilla men han är nog för liten ännu. Men en motsvarande filt funderar jag på om det inte skulle göra honom lycklig. För lycka kan ju köpas, om man har tillräckligt stor kredit på sitt VISA-kort. 

I går var vi på husvisning. En hästgård med drygt 7 hektar mark. Vad vi nu ska med det till. Huset är från -61 och egentligen är inget gjort med det. Tegelhus så utsidan ser bra ut. Men inuti... Och det värsta är att jag gillade det! Bäst av alla hus vi varit och tittat på. Till o med bättre än huset i Stenkullen som ändå hade poolhus och gäststuga (=syateljé till mig). Just för att det är så gammalt och allt behöver göras slipper man leva med taskig inredning "för att det nyss gjordes om". Och Peter vill ju så gärna leka handy man. Det ligger bra till mitt mellan Göteborg och Kungsbacka med. Och möjlighet till att sälja en tomt eller två finns med. Men just för att tomtmöjligheten finns riskerar det att sticka iväg i pris. Vi får se vad banken säger; på torsdag ska budet vara inne.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...