Tbc och tåstrumpor

Ok, jag har fastnat, jag erkänner. Jag har en tendens att göra det. Äter en och samma rätt i ett halvår och sen inte alls. Har en typ av kläder flera månader tills de hänger malätna längst in i garderoben. Lyssnar på samma skiva om och om igen tills den ligger orörd.

Jag har fastnat i bloggträsket och sjunker djupare och djupare. Tidigare var det olika forum som gällde. Om katter, sömnad, föräldraskap, foto... Jag har skapat ett konto på www.bloggkoll.com och uppdaterar mig flera gånger om dan. Alltså; jag läste bloggar förut men inte regelbundet. Nu kan jag inte släppa det. Och funderar dagligen på hur jag kan förbättra min egen.

Nåja. Uppdatering på övriga livet: I dag var vi på Bvc. Karl väger nu nästan 6,9 kilo och är 66 cm lång. I övrigt fortfarande lite platt på höger sida men det är avsevärt bättre. Jag frågade sköterskan om Polen-resan med. Om vaccination och så. Det han ev behöver är mot tbc och hepatit B. Heptait B är väl ingen fara men när jag läste biverkningar gällande tbc-vaccinet, voine voine. Vill jag utsätta mitt barn för det? Hur stor är risken att få tbc? Men hur svår är behandligen om han skulle få tbc? Det är en del att fundera på.

I dag tog jag på mig tåstrumpor. Ett par i regnbågens färger. Karl blev som besatt när han såg dem. Gungade för fullt i babysittern och skrattade högt. Så det blir nog tåstrumpor hädanefter.

Jag har för övrigt funderar mångt och mycket över huset. Förmodligen är det angripet av svartmögel men vad jag kunde komma fram till så är det en mild form av mögel som inte heller är särskilt farlig för hälsan. Så vi lägger ett bud och så får vi se helt enkelt. Så kanske kan jag börja fundera vilket klinker jag vill ha och hur syateljén ska se ut.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...