Våfflor

I går gjorde jag våfflor. Jag är alltid skeptisk då jag vill ha riktigt frasiga våfflor. Och för minst flera dagar sen packade jag ner alla böcker, däribland kokböckerna. Dessutom har vi ingen mjölk hemma. Så jag sökte på nätet. Och fann.

Frasiga våfflor utan ägg och mjölk
1 Sats

6 dl Vatten
5 dl Vetemöl
2 tsk Bakpulver
250 g Mjölkfritt margarin

Smält margarinet. Blanda samman mjöl och bakpulver. Rör samman alla ingredienser till en jämn smet. Grädda våfflorna och servera med sylt.


Och nöjdare med våfflor har jag nog aldrig blivit! Fast liiiite mycket margarin var det nog. Kanske ska prova med 200 gram nästa gång. Annars hur goda som helst. Tur att jag ännu inte hade packat ner våffeljärnet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Våfflor är mums :)

2008-06-15 @ 15:22:39
URL: http://mordisk.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...