Mens i mugg

För knappt en månad sen beställde jag en Diva cup. Sen dess har jag längtat efter att få mens igen. Förra månaden var den första efter förlossningen och att behöva byta tampong en gång i timmen känns drygt, samtidigt som det slösar på resurser. Så varför inte stoppa upp en mugg som samlar upp istället? Och återanvänds. Låter inte jätteskönt men efter att ha läst lovord om den (och inte bara på tillverkarens hemsida) tänkte jag testa. Just Diva cup får man dessutom skicka tillbaks om den inte skulle passa. Så en sån fick det bli.

Och vet ni vad; det är guld! Slippa tänka på tampong. När satte jag i den? Har jag fler med mig? Finns det toalett dit vi ska? Dessutom är det lite kul att veta hur mycket man verkligen blöder - det är måttstreck på sidan så det går lätt att räkna ut. Men den infon besparar jag er.

Så... Ännu en känn din kropp-grej. Det började med p-datorn där man numera har full koll på ägglossning och menscykel (innan graviditet that is). Sen tyckte barnmorskan på MVC att jag skulle lära mig naturlig familjeplanering i stället - känn ditt slem alltså. Och nu mäta mensblod. Undrar vad som är nästa steg...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...