Smak av Asien

I går när vi tittade på Inför ESC smakades det på Asiens "läckerheter". Och resultatet?

Sjögräschips - alla utom Camilla kräktes (det smakade ugefär som ströbrödet på stekt fisk, inget jag äter som snacks mao)
Sjögräs- och sesampuffar - något bättre, men det var jag ensam att tycka. Inte ens Camilla åt dem.
Räkchips - smakade som det låter. Åter igen; inget snacks.
Rostad majs med vitlök - ganska accepterat. Det smakade helt enkelt rostad majs med vitlökspulver.
Hagtornsgodis - var nog bara jag som åt. Mest för den fina utformningen av påsens skull. Manga!
Melonpudding - smakade som det låter. Dock var den väääldigt dallrig. Nog godare kall.
Kokosglass med taggig frukt - nog den varan alla kräktes av. Jättemycket! Smakade kokos och lök. Och luktade lika illa.
Koalakex med jordgubb - bäst av allt! Och det jag valde först. Det var små kex med vit choklad med jordgubbssmak i.
Dricka med tamarind - sötsliskigt.
Dricka med longan - kräkvarning. Fast det som var läskigast var att det var "fruktkött" i, dvs det låg halvor i botten, inte mos som i apelsinjos.

Det jag ännu inte provat är mina fiskbollar formade som blommor med rosa mitt. Det ska bli intressant

Och med att kräkas menar jag inte riktigt kräkas. Det var inte så att vi hade kräkskalas i går.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...