Syndat/fyndat

Nu gjorde jag något som jag inte borde. Jag har köpt mer tyg. Men det var ju till mig. Och jag måste ju ha tyg så att jag kan sy lite till mig själv. Alla tyger jag har är antingen inredningstyger eller barntyger.

Det blev ett grått trikåtyg med svarta stjärnor som jag nog ska göra en tunika eller två av. Och ett ylletyg. Jag vet; fel årstid men vad gör det? En väst ska det nog bli i alla fall.  Jag sörjde ju ett tag att den blommiga trikån som jag beställde prov på tog slut men nu har de fått in den igen. Så något plagg till Karl blir det med. Kanske en sparkdräkt? Fast det känns som om det skulle bli för varmt just nu.

Lite camotyg blev det med. Förmodligen blir det en kjol i våder av det. Bildbevis kommer på Skapandet. Ja, för den som inte vet det lägger jag numera upp sånt jag syr där.

Mönstrad trikå Bomull 1243 UllflecceMönstrad trikå Bomull 140cm Art:1411 Broderad kamoflage Svart

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...