På tur

Jag är så nöjd med denna dag! Vi var ambitiösa och matade Karl och åkte hemifrån innan tolv. I vanliga fall när vi ska ut på tur brukar Karl bli hungrig efter nån timma men med fruktstund precis innan klarade han sig fint.

En tur till Bolagret först och ett konstaterande att lampan jag spanat in på hemsidan inte var särskilt fin i verkligheten. I fredags var vi ju på Mio och gav upp den jag sett på hemsidan. Vi köpte istället ett par andra från IKEA i fredags. Men men. På Bolagret hittade vi dock en kopia på spottarna vi dregglat över tidigare, då till sovrummet. Så den ska Peter bråka med i morgon.

I fredags köpte vi för övrigt både gardinstänger och gardiner på IKEA. Så det ska bli lite gemytligt även hos oss. Lagom till jul kanske?

Efter Bolagret åkte vi på skojakt. Till Skopunkten först och där hittade jag två par skor till Karl och ett par fodrade stövlar till mig. Dock var det ena paret till Karl för små. Trots att jag hade med hans nuvarande och tog ett par som var lite större. Fodrade dock så det borde jag väl förstått. Men jag hade fortfarande inte hittat några vettiga vinterskor till mig själv. Och Peter behöver nya med så vi for till Skohuset i Lerum. Peter hittade de där pjattskorna han har sen tidigare men lyckats förstöra med färg och misskötsel så ett par såna blev det plus ett par lite halvsportiga från Ecco. Jag hittade ett par vettiga fodrade kängor som det dessutom var rea på. Perfekt. Och ett par mockasiner med brandbilar på till Karl. Så klart när man är på Skohuset. (För den som inte varit där har de en full size brandbil stående bland barnskorna.)

På väg mot kassan spanade jag lite på väskorna de hade. Och hittade en som var rätt snygg. Bredvid den stod dessutom ett par ruskigt snygga stövlar! I samma material som väskan. Snordyra, tänkte jag och tittade knappt åt dem. Peter övertygade mig att prova och yes, ett par såna skulle jag ha! Och inte ens 500 spänn kostade de! Så nu är det bara ett fint partaj som fattas så jag kan använda stövlarna. Och väskan önskar jag mig i julklapp.

Efter detta var vi alla nöjda och åkte hem. Och åt pressad potatis med stekt kyckling respektive quornfilé. Även Karl fick potatis men fiskbullar till. Han smakade till och med på avokadoröran. Yes, yes. Riktigt familjär dag i dag mao. Som avslutning klippte jag Karl med nya trimmern och badade honom. Nu äts popcorn och dricks Ubuntu-cola. Ja, inte för sonens del; han fick välling och sover nu.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...