Stora dagen

I dag blev jag ett år äldre. Jo, de säger det. Men jag vet inte, det känns precis som i går.

Detta firades med att städa huset. Vid elva kom en kvinna från IVT och tittade på vårt värmesystem. Nästa vecka får vi en offert från henne.

Efter hennes besök bestämde Karl sig för att sova i två timmar, vi som tänkt åka och handla. Så det hela blev framskjutet och sen var det dags att äta mat. Så vid fyra kom vi i väg för att handla mat och träpellets. Willys är bra till sånt. Och mitt emot låg ju djuraffären jag aldrig varit inne i. Och se; de hade en sorts pellets som var ännu mindre än Feline Pine! Så vi får hoppas att pojkarna gillar den. När jag kom hem städade jag lådorna så vi får väl se resultatet i morgon.

Vid sjutiden kom min far och farbror över på tårta och kaffe. Och lek med Karl. Och Karl fick tårta och blev överenergisk. Så han somnade för ett par minuter sedan bara; en och en halv timma senare än vanligt.

Nu är jag jäääättetrött. Och fullt med planer har man för veckan:

måndag - se ovan
tisdag - sykurs
onsdag - handledarkurs
torsdag - fotografera Partille lucia-kandidater
fredag - Olympus-utbildning i Sthlm
lördag - symässa
söndag - symässa

På lördag ska Peter på middag med övernattning så symässan besöks förmodligen på söndagen. Dock är Peter inte hemma förrän vid sextiden så antingen får Karl följa med på mässa eller så får han ha barnvakt. Vi får väl se...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...