Back back

I dag är första dagen på resten av mitt liv. Efter ett års hemmavarande ska man tillbaks till jobbet. Nu får Peter ta över barnskötandet. Fast han tror mest att de ska sparka boll och gå i skogen. Eller hur.

Av alla de där planerna förra veckan då? Jo, på fredagen var det gratis snittar och vin på Backyard som gällde. Lite för intensivt för mig tror jag. Dessutom skulle vi inte gått vidare till Uppåt framåt utan åkt direkt hem. Men trevligt var det.

På lördagen var det kräftskiva. Två flaskor vin var alldeles lagom (varav en var alkoholfri). Förra året var det lite trist; sitta höggravid och nykter och sjunga snapsvisor... Nej tack.

I går var det Peters kusinbarns dop. En underlig tillställning det där med dop. Nog första och sista gången. Som Peter sa; det känns lite som hyckleri att sitta i kyrka och sjunga när man inte är troende. Men det var en intressant präst och sjöng vackert gjorde han. Och bekant var han; då visade det sig att han kommer från Sävedalen. Jaha ja, ännu en kund på jobbet.

Alldeles strax ska jag cykla iväg till jobbet. Eller till bussen och sen åka över en timma med den för att sen landa på jobbet. Men jag läser ju PS Jag älskar dig så det är helt ok med lite restid.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kika gärna in på min blogg (=

2008-09-01 @ 07:12:35
URL: http://tanzanit.blogg.se/



Postat av: Chamomilla

Hur går det då?

Överlevde du första dan?



Jag såg minsann Ernst på lunchen idag! :)

2008-09-02 @ 16:57:30
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...