Kattutställningen

Utställningen gick riktigt bra i går. Olle och Otto visade båda upp sina bästa sidor, både utseendemässigt och i temperament. Tyvärr hade Otto bestämt sig för att det kliade lite extra på halsen så ett par rivsår hade han skaffat. Och jag tror det var lite dem som gjorde att domaren inte nominerade honom. I övrigt. Olles domare hade 10 katter innan honom medan Ottos hade 24. Bra, ingen risk att de krockar. Eller hur. Olles domare var långsam (men noggrann) medan Ottos var riktigt snabb. Så givetvis skulle de fram precis samtidigt. Peter tog Otto och jag Olle. Och vad som stod på Ottos bedömningssedel går inte ens att avgöra. Men jag bar fram honom inför nomineringen så jag fick höra lite grann i alla fall. Det var inga problem för någon av dem att få sina cert men inget mer. Men jag är nöjd. Olle har verkligen lugnat ner sig efter kastreringen. Nu är det bara att hoppas att det går bättre i Svenljunga om två veckor.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...