Syrummet 1.1

Jag började för flera veckor sen att riva ner tapeterna i syrummet. Det gick sådär. Lagom trist. Först fick jag loss ena lagret. Sen fick jag loss andra. Men en del av tapeten satt ändå fast. Men jag gick till färgaffären och köpte färg ändå. Och där sa de att det bara är att spraya vatten på och sen skrapa loss den. Och visst var det så! Nu är en kortsida gjord. Egentligen borde jag börjat på motsatta sidan så jag kunnat börja måla. Kortsidan ska ju tapetseras och jag har inte beställt tapeten än. Kanske ska ta och göra det i dag; ledig dag och Peter vägrar åka till Hornbach på helgen. Peter har dock ett eget projekt; bredband åt alla. Alltså; överallt ska det vara kontakt för bredband. Fråga inte mig, fråga honom varför. Men visst; tanken är att jag ska ha dator i syrummet så det går väl bra. Men då måste han ta bort en del av väggen och dra rör. Innan jag målar. Ska jag alltså behöva vänta på det?! Hans projekt som tar evigheter. Nåja. Nu ska jag fukta mina tapeter och kanske slita loss lite lister. Snart kan jag sy igen.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...