Och hur har din dag varit?

Jag började dagen med att cykla drygt fyra kilometer. Sen påbörjade jag tekakorna. Märk väl; detta vad vid åttatiden. Efter det blev det lite slösurfande. Och så försökte jag få ordning på jobbets hemsida. Det är just startsidan jag inte lyckas med. Vi har en webshop via ett finskt företag och man loggar in och kan ändra i färdiga moduler kan man väl säga. Inga problem tills de bytte för nån månad sen. Så nu kan jag inte komma åt och ändra startsidan; det krävs nån plugin som inte går att ladda ner automatiskt och när man gör det manuellt händer noll och ingenting. Nu har jag testat olika datorer, olika webläsare. I morgon får jag väl även testa på en Mac.

När jag tröttnade körde jag en maskin disk, en maskin tvätt och skurade katternas låda. Ni ser vad jag roar mig.

Vid elva kom min mor. Då blev det smörgåstårta. Sen hackade vi ogräs. En massa ogräs på gårdsplanen. Och tomtkanten trimmades tills batteriet dog och det är just nu på laddning och väntar på nästa omgång. Jag borde göra det där lite oftare så det inte är så vansinnigt högt varenda gång.

Vi har även målat lager ett på de nya listerna och förhoppningsvis sista, kanske näst sista, lagret på fönstret. Vi pausade med kladdkaka och violglass. Efter det fortsatte jag med bakningen för att sen låta det jäsa ytterligare en stund. Mor skurade under tiden entrén. Tanken var att det bara skulle vara trappan så att jag kan olja in den i kväll men hon tog alltihop och insåg att det svarta på huset försvann med. Så när jag blir energisk igen ska jag testa att skura altanräcket med brunsåpan med.

Vör en timme sen började jag knåda ut degen. Då kom Peter hem. Då blev det kladdkaka och glass. Igen. I min nya stol som jag fick av mor förra helgen. Jätteskön. Och nu är det lagom svalt på altanen med. Jag tog dessutom. ett dopp i poolen medan han fiskade upp löv ur den. Nu har han åkt iväg för att hämta Karl.

Nu är första plåten tekakor klar!

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...