VAB

Nu har man fattat det där med att småbarn alltid är sjuka... Jag trodde att vi var safe när Karl blev frisk igen. Men icke. På tisdag morgon cyklade jag med en lite hängig men ändå glad son till dagmamman. Inte sa han ens hej då när jag gick därifrån utan rusade upp till leksakerna. Så jag åkte till jobbet. Bara för att få ett samtal två timmar senare om att Karl var jättesjuk. Lägligt nog kom mor precis förbi då och kunde köra hem mig och Karl. Och det är allt tur att vi har Jonathan; Maria var ju ledig så Åke hade varit ensam på jobbet om inte Jonathan kunnat rycka in.

Så nu har jag varit hemma med en gnällig och ynklig Karl i ett par dagar. Han börjar väl tillfriskna men det kommer fortfarande stooora gröna bubblor ur näsan och han rosslar fortfarande. Men helt klart piggare. I morse åt han till och med lite gröt. Inte en hel portion men ändå. Första fasta födan sen i måndags.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh nej stackars Karl.

Eller det kanske är mer Åh nej stackars Mari ;)

2009-02-12 @ 11:10:01
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Camilla: Ja, det är nog mest synd om mig; när han är jättesjuk är han hur gnällig som helst och man vet inte hur man ska hjälpa honom och när han är "lagom" sjuk går han runt och är understimulerad. Och det där ska jag ha tålamod till...

2009-02-12 @ 12:59:06
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...