Varför läser du?

Kan någon förklara det här med bloggar lite närmare för mig? Alltså; vill du läsa hur mycket mitt barn snorar eller vilka utflykter vi gjort under mammaledigheten? Eller vill du se en bild på mig och kläderna jag valt för dagen? Eller är det intressant att läsa om vad jag gör på dagarna (jobbar, är mamma, sover)? Eller tycker du om att se bild efter bild på mina katter och läsa om deras upptåg? Ja, vi förutsätter att du inte känner mig då.

För vad är det som får en att fastna för en blogg? Jag bevakar några stycken men det är såna som
  1. jag känner
  2. innehåller ren humor
  3. handlar om något jag gillar (pyssel, bakning, sömnad)
  4. tilltalar mig språkmässigt
Men nej, jag förstår inte bloggar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Well, jag känner dig så då är det ju skitkul att läsa om dina små vardagliga funderingar. Först trodde jag att "vardagsbloggar" som din och min var kul bara för folk som känner personen men vissa vardagsbloggare har ju sjukt många läsare och så många polare kan de omöjligt ha. Så det finns väl någon pervers tjusning i att läsa främmande människors bloggar antar jag...som att smygläsa någons dagbok =)

2009-02-13 @ 19:38:26
URL: http://munkakvarn.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...