Gårdagens utflykt

I går tänkte vi att vi skulle åka och hämta katterna. De har varit på landet i två veckor och nog var det lite tomt hemma. När jag pratade med mor på fredagen sa hon dock att de skulle på auktion i Mellby på förmiddagen. Så vi åkte med dit först. Och Peter blev nöjd för då fick han se lite militära hemligheter (stora parkeringsfickor för militärflyg mao).

Väl där insåg vi att det var rätt få intressanta saker. Några sockerlådor och hattaskar med tillhörande hattar men sånt brukar bli dyrt. Vilket det även blev. På loppisdelen hade de dock en bra säng till Karl så den gav Peter 50 spänn för och trycke sen in den i bilen. Nog fanns det finare sängar än den men vi ska ändå bygga in den. För Karl ska få ett fort.

Jag hittade en tavla med flygplan till Peter. Saab 50 år. Han blev nöjd. Fast han fick lite andra mindre fina tavlor på köpet.

Min moster hade hittat en klocka på en av vagnarna med smålådor så den väntade vi länge på. I fyra timmar för att vara exakt. Försök det med en tvååring som inte vill sitta still ens för att fika. Men när de väl kom till den sa de att de skulle hoppa över den och ta möblerna först då det regnade så mycket. Sen fick vi höra att de kört bort den och skulle ta sakerna där på nästa år istället. Och jag som spanat in fina bokstavsklossar i trä i en av lådorna... Då skulle vi åka hem istället; mor och moster åkte före oss. När jag berättade för Peter (som satt och väntade i bilen) att de kört iväg med vagnen blev han arg och gick iväg för att prata med nån ansvarig. Han är bra på sånt. De hade bara kört undan vagnen under ett kafétält sa han när han kom tillbaks och de skulle ta det sist. Så jag ringde tillbaks mor så åkte vi hem medan de bjöd på leksakerna och klockan. Klossarna blev dyra dock (som vanligt med gamla leksaker) och klockan slutade min moster bjuda på när den översteg 1000 spänn. Och det var en mycket ful gammal klocka enligt mig.

Väl hemma hos min moster blev det middag och ihoppackande av saker. Strax innan åtta kom vi därifrån med bagagen full av saker och baksätet fullt av katter och barn. Karl sov till åtta i morse efter den intensiva heldagen.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...