Mera trädgård

Jag har trots allt fått en del gjort i dag; tre rum städade, en maskin disk körd, en maskin tvätt körd och halva altanen har fått två lager olja till. Och tältet hade till slut torkat och veks ihop i dag. Peter är ute och gjuter ytterligare två plintar till pooldäcket just nu och Karl sover. Kanske, kanske blir det premiärdopp till midsommar. Om det blir så pass varmt vill säga. 

För övrigt så blommar det som bara den i trädgården nu. Runt hela burspråket slår det ut minst en pion dagligen. Och på kortsidan av huset blommar stora dagliljor som doftar ljuvligt. Det är egentligen synd att man inte är ute mer i trädgården och njuter av det. Men så fort jag blir klar med alla borde, måste och skulle lovar jag att skaffa den där hängmattan och bara lata mig. 

I fredags var vi på K-rauta och köpte ny gräsklippare och trimmer. Nej, det blev fortfarande en handgräsklippare. Ny därför att den gamla klipper snett. Och grästrimmern blev en uppladdningsbar. För sladden svor jag på. Men när Peter skulle montera ihop klipparen i går fattades det skruvar. Då tänkte han testa trimmern istället men då var ingen laddare med. Så det blir en tur tillbaks till K-rauta i morgon. Han ska ändå köpa mer betong. Annars hade det varit perfekt väder för att testa trimmern. Det vore kul att få det fint till helgen. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...