Trädgårdsdags

Det tog ett tag men nu är jag igång. Jag har skurat nästan halva altanen två gånger och väntar nu på att det ska torka. Sen ska jag ut i garaget och blanda rå linolja och balsamterpentin. Det ska tydligen vara det bästa. Jag har dock inte så mycket olja kvar så i värsta fall får jag ta den gamla vanliga träoljan på resten. 

Helst hade jag även målat utemöblerna men de måste slipas först. Synd att den där färgsprutan inte fungerade, annars hade det varit hur smidigt som helst. 

I går var vi dessutom på Blomsterlandet och köpte fler balkonglådor och frön. Så nu är morötter satta och sallat ska sättas så fort vi skaffat mer jord. Ärtorna och rädisorna växer som bara den. Balkonglådor är klart underskattat. Hur smidigt som helst när det är dags att skörda. 

Vad mer? Så fort tennisen på tv är slut ska Peter sätta upp tältet som Patric lånade till WGT. Sen kanske, kanske det ska skrapas sista listen. Karl (eller Peter själv?) har gömt profilskrapan så den måste lokaliseras först. Hålen till pooldäcket börjar bli klara dock så kanske ska det gjutas plintar i dag. Så lagom till midsommar blir första doppet kanske. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...