Söndag innebär sysslodag

När jag träffade mor senast sa hon att det skulle bli inneväder i dag. Alltså snöblandat regn. Så tanken var att det skulle slipas lister. Men här i Hindås behagar det minsann vara ren snö. Som lägger sig alldeles för mycket för min smak. Men Karl har fått åka pulka i alla fall. Och Peter har skottat den här gången så vi hoppas att det inte fryser på och blir isgata som sist på gårdsplanen.

Efter ett tag gick vi in i garaget och spacklade ett par av listerna som redan var skrapade. Sen blev det kladdigt och trist så jag gav upp. Nu är det köksgardinerna jag ska ge mig på. Både overlock och symaskin står redo med beige tråd på köksbordet. Efter det ska jag nog försöka fixa stolsdynorna som katterna förstörde för ett par år sen och bara har blivit liggande sen dess.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...