Könsneutrala jackor tack!

Karl behöver en ny vår/sommarjacka och därför har jag ägnat helgen åt detta. Jag hittade en så fin jacka förra året och det är något i samma stuk jag vill ha.

Visst är den fin?


Nu är bara problemet att så fort man kommer över storlek 80 är det helt plötsligt väldigt könsindelat. Tittar man på pojkkläderna är det marint, camo och sand. Och gärna enfärgat och utan tryck eller broderier. Medan flickkläderna har roligare färger men är puff och fluff så det är ju uppenbart att det är för flickor. För puffärm kommer inte på Karl, hur fina kläderna än är.

Jag har två stora favoriter när det gäller barnkläder dock; Name it (märket på förra jackan) och Me too. Är det nåt danskar kan så är det barnkläder. Flera roliga barnkläder görs på danska.

Jag ska besöka butiken i Sävedalen där jag köpte den gamla jackan. Förhoppningsvis har de nån fin sak. Annars blir det kanske en Helly Hansen som vi hittade på Åhléns.

Här är några av jackorna vi funderar på. För min del får Karl gärna ha rosa jacka men Peter säger emot. Annars har Name it väldigt många fina i just rosa.



Finns hos:
Villervalla
Sweet funky
Name it

Regnkläder och badkläder är gärna glada och mönstrade, varför inte även vanliga jackor. Visst; jag köper att en jacka ska passa till de flesta kläder men ändå. Ett lite större utbud tack.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...