Skapa smaka

Jag är lite trött. Men samtidigt kryper det i mig. Nej, det är inte myrorna som i övrigt lyckats ta sig in på de märkligaste ställen i huset. Det är skaparlusten. Peter har ju ordnat den där kontakten i syrummet så no more förlängningssladd. Och både majsen och kålrabbin tittar upp och säger att den vill ut. Dessutom fick vi i dag ytterligare en bröllopsinbjudan så jag måste sy en klänning eller två. För man har väl en klädsel på bröllopet och en annan på brunchen dagen efter?

Och lite silver borde jag skaffa mig. Jag vill ha lite nytt blingbling. Och det är allt synd att flera smycken ska ligga halvfärdiga. Och Karls album borde man ta tag i med.

Fast nu blev det mer borde än vill. Vad vill jag? Gräva ner fingrarna i jorden och känna att nåt växter. Måla lister och granska dem nöjt när de väl sitter uppe. Kanske ska bli målet i morgon. Fast Peter pratade om att han ska jobba. Då blir det inget avancerat för min del; Karl måste klara av det med. Kanske ska ta på honom snickarbyxorna och bygga i garaget... Och känner jag mig rätt blir det nog lite chokladmuffins i morgon. Och en matpaj. Ska se om jag hittar laddaren till kamerabatteriet och få med Peter ut på en skogspromenad med. Jag har hittat ett ställe som verkar fint.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...