Sjuklingen Olle

I torsdags hade jag ledig dag och var således hemma utan minsta planer. På förmiddagen kräktes Olle en hög strax efter frukost. Ingen fara; visst att det är ovanligt att just han spyr men han kanske hade fått i sig lite mycket hår eller nåt.

När jag satte mig i soffan för att titta på tv kände jag nåt blött på filten. Nån kattf*n hade kissat på den! Och även på fårskinnet som vi har i soffan. Så jag schasade ut katterna på sitt rum. Då trampade jag i ytterligare en pöl i hallen, fortfarande utan att veta vem som var den skyldige.

Efter skurande av hall, grovkök, kök och vardagsrum släppte jag ut katterna igen. Och skulle sätta mig i soffan. Precis innan jag satte mig upptäckte jag den; pölen. Agh! Då var det bara Olle som hade hunnit ut i vardagsrummet. Och jodå, efter iaktagande så jag att han satt misstänksamt på flera ställen i huset. Och lämnade en liten, liten pöl.

Jag storstädade båda kattlådorna och tog dessutom fram utställningslådorna som har lägre kant. Men inte ens dessa kunde han ta sig upp i. När jag väl satte honom i en satt han i flera minuter och ändå blev det bara en liten, liten pöl.

När Peter kom hem berättade han att han sett spyor tidigare på morgonen och att Olle hade verkat frånvarande när Peter försökt prata med honom kvällen innan med.

Jag ringde djursjukhuset och de tyckte att vi skulle komma in med honom. Tur att det finns veterinärer som har öppet till nio. Väl där konstaterades att blåsan var stor som en golfboll men han hade ingen feber och kelade ändå med veterinären. Han fick lämnas kvar över natten för att tömmas och eventuellt sköljas.

I dag efter ronden ringde de och sa att han inte behövde sköljas då de inte kände några kristaller eller stenar som satt i vägen. Däremot hade han ännu inte kissat och de ville se att han kunde det själv innan de släppte iväg honom. Jag sosm var inställd på att hämta hem honom efter jobbet får vänta till i morgon. Nu skulle de ge honom mer vätska för att fylla upp honom.

Och trots att man har två katter till hemma så känns det ändå tomt. Även Oskar och Otto är lugnare än vanligt och det är lite kallt när man sitter i soffan utan Olle som ska tränga sig in under filten...

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Läskigt när dom är sjuka :/

2009-11-07 @ 17:59:46
URL: http://hfzn.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...