Mycket att göra

Det blev inget tygrike; Peter blev inte människa förrän på måndag kväll. Fast det var kanske lika bra, jag har ändå inget planerat att sy. Förutom gardiner till mitt rum men det har jag redan tyg till.

På tal om det; på agendan i dag står att sätta upp de kvarvarande listerna där inne och kanske en gardinstång. Men det kanske är bättre att få ordning på fönstret där först.

I övrigt har jag följande planer:
  • Skörda det sista i trädgården
  • Bädda ner växter/städa inför vintern
  • Testa nya Pentax Optio WS80
  • Måla fönsterbräda
  • Sätta upp lister
  • Sortera Karls leklåda
Säkerligen kommer jag att komma på fler saker och knappt göra hälften än vad som tänkt. Men nu efter frukost ska jag i alla fall ut i skogen och fotografera. Jag har ju fått låna den fina, fina (fast inte finaste) Pentaxen av säljaren och ska avgöra dels om/hur många vi ska ta in och dels om jag ska köpa en till mig själv. Jag är ju en Pentax-människa i själ och hjärta men nog sneglar jag på både Fuji F200 och Canon Ixus 110. Å andra sidan är Pentaxen snyggare och vattentät.


Gissa vilken färg jag vill ha?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...