Önska mera

Jag har nog inte nämnt det här men jag går för tillfället på diet. Yes. Och säg inget dumt; på en vecka har jag gått ner 2,5 kilo. Trots snedsteg. Bara en vecka kvar.

Detta har dock gjort att man är extremt matfixerad. Och då särskilt när det gäller bakverk. Jag bevakar allt fler bloggar som handlar om bakning, kakor och annat. T ex EpiCute. Och Chocolate on my cranium. Där får man dessutom fina recept på saker som verkar gudomligt goda. Så nu önskar jag mig ett koppmått. Alltså en måttsats för cup (som i CUPcake). Jag har hittat följande:

Andra går givetvis bra men jag lockas extra av saker som är pastelliga och söta när det är sötsaker som ska göras. Alternativt lavendelgrönt (ja, vår färg i köket kallades så).

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...