S(k)urtant

Häromdan skurade jag hela badrummet. Jag drog till och med fram badkaret och skurade väggar och golv. Och sen själva badkaret och toaletten givetvis. Då suckade jag och tyckte att badrum är det tristaste och tråkigaste att städa. Icke. I dag har jag ägnat mig åt en värre syssla; städat kylskåpet. Jag menar; vad är det värsta du kan hitta i badrummet? Gammalt hår, tvål och kanske lite mögel. I kylskåpet hittar du nåt du tror varit en lime, nån kletig sörja som ser ut som nån blandning av saft(?), äggskal(?) och morotsjos(?) och jästpaket som har ett bäst före-datum som passerat sedan länge. Kort sagt; det märks vad som används dagligen och vad som inte görs. Hyllan med mjölkpaket behöver fyllas på hur ofta som helst men grönsakerna ligger i sin låda och skriker efter hjälp redan efter en vecka. Usch och fy. Men nu är det gjort. Och dagens middag är påhittad; i kylen stod en burk korma-sås med bäst före-datum i dag. Så ris och quorn korma i dag. Synd att man inte har naan-bröd bara.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...