Gårdagens rubriker

I går var vi äntligen på vår "studentmiddag". Alltså; Krister (chefen) lovade oss en middag om vi sålde ett visst antal studentskyltar i våras. Och det gjorde vi, med råge. Så efter semestrar och oense om vad för middag det skulle bli (Fiskekrogen, Räkan och skaldjurskryss ratades av olika skäl) bokades det bord för fem på La sombrita, en spansk liten restaurang i Linné.

När det är spanskt man ska äta måste man gå hela vägen anser jag. Så det blev tapas som vi delade på alla fyra (Maria ville inte vara med och dela då hon inte är så förtjust i räkor). Sen delade jag och Jonathan på en paella. Jag minns det som mycket godare men det kan vara minnet som sviker med. Till detta delade jag och Maria på en kanna sangria. Efterrätten blev spansk creme karamell.

Det konstaterades i sällskapet att flera skulle gå dit och äta igen. Jag med, mest för deras tapas. Och efterrätten. Och förmodligen äta svärdfisk nästa gång.

Snäll Peter kom och hämtade mig i stan vid halv elva och väl hemma somnade jag gott.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...