Lång dag

Dagen som sådan då? Den har varit väldigt produktiv. Fast vi (Peter) var lite väl optimistiska när vi sa att vi skulle gå upp vid sju för att åka på Nossebro marknad. Vid halv tio kom vi iväg hemifrån. Men det var rätt ok ändå; så hemskt med folk var det inte. Annars sa min mor att det är bäst att vara där vid sju eller tolv - nu var vi där vid elva. Vettig parkeringsplats lyckades vi få med.

Den här marknaden var mycket bättre än Rabbalshedes som vi var på tidigare i sommar. Här hittade jag nästan för mycket saker. Vi började med att fika så vi köpte ett par bullpåsar och dricka. Och bröd och vegepastej med, så ni inte tror att vi är helt onyttiga. Sen blev det strössel och kryddor. Nånting måste jag ju ha till mitt återkommande intresse att baka. Nya muffinsformar hittade jag med. Och en jättesöt body med cupcakes på. Dock var det klänningsvariant så det blev ingen till Tyko. Tur att Camilla lyckades få ett flickebarn så man har en ursäkt att ändå köpa.

En massa fina tröjor till Karl såg jag med men det blev ingen. Jag känner att han har tillräckligt egentligen. Och likaså Tyko. Annars var det mycket barnkläder som faktiskt var fina. Det var inte bara de vanliga med Spindelmannen och traktorer. Peter fyndade till och med en ny plånbok.

Helst hade jag köpt lite nya orkidéer med men innan jag har fått ordning på syrummet och dess fönsterbräda är det ingen idé. Det är ju där de ska bo i så fall.

Båda barnen uppförde sig fint på marknaden. Tyko började gnälla efter mat vid ett tillfälle och Karl efter att få springa på gräsmattan, annars var det inte så farligt. Trots att det i alla fall för Karls del fanns en del att gnälla över (vill ha korv, vill ha godis, vill inte gå, bär mig, vill gå dit, vill inte dit, vill ha klänning osv osv).

På hemvägen slockade barnen i bilen så väl hemma var det bara en snabb macka, byta om och dekorera kakor. Sen for vi till Danilla och barnklämmande. Inte för att vi klämde så mycket egentligen - det var mer fikande. Men de lyckades bra med det lilla barnet, hon ser helt normal ut. ;)

När vi åkte hem bestämdes det för en liten tur i skogen. Bara hem för ytterligare ett ombyte (nya kläder till Tyko, bättre skor till Peter) och sen iväg. Bilen parkerades en bit in i skogen och sen fortsatte vi till fots. När det började skymma gick vi tillbaks till bilen. Då hade vi varit och gått i närmare två timmar. Och det känns i ryggen. Då började dessutom Tyko bli hungrig. Han accepterade annars ganska fort att sitta i bärselen. Innan har han bara skrikit. Fast nu var han förvisso nymatad när vi gick ut.

Nu har jag surfat kaksaker. Och planerat in helgen 18-19 september. Då ska jag till Kungälv.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...