Liten lek

När Karl var liten fick han en Thildekudde. Och jag var mäkta besviken. Inte över att han fick en kudde utan att han vägrade leka med den. Han ratade den fullständigt. Det kompenseras rejält nu dock; Tyko leker med den så mycket han bara kan. Fast han blir väldigt frustrerad när den smiter från honom. Den är inte det allra lättaste att hålla i. Så i julklapp önskar han sig en motsvarande filt.

Så nu har jag gått in på Thildes hemsida och kärat ner mig i hela kitet; spjälskydd, täcke, napphållare. Till och med nappen trots att Tyko sällan vill ha napp. Och att jag dessutom har kvar ett par från Bambino. Så frågan är: slår Thildeskyddet mitt hemgjorda Barbaskönskydd? Och kommer jag orka göra en egen Thildeficka? Som matchar Barbaskön? Jag är lite sugen på att sy något lurvigt förvisso.

Men ok: vi önskar oss Thilde i julklapp så får vi se i mellandagarna om vi behöver sy eller inte.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Så himla gulligt att han gillar lack, jag klandrar honom inte! Och bra smak har han också! :D



Fin devon du har, förresten! För visst är det en devon?

2010-12-02 @ 21:22:36
URL: http://lillasystersnaglar.blogg.se/



Postat av: Mari

Lillasyster: Ja, fast han har ännu inte kommit till stadiet med under- och överlack så det håller bara nån dag.



Om du menar han i headern så är det en sphynx; Otto. Men söker du på Olle här i bloggen så hittar du min devon med.

2010-12-02 @ 21:47:01
URL: http://marzipanart.blogg.se/



Postat av: Camilla

Ååååh vad glad jag blir :)

2010-12-02 @ 21:52:26
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...