Mer mat

Får man säga att suget efter en laxkudde till tog överhanden? Så nu tinas de där som lades in i frysen förutom och som jag inte ville se på ett bra tag framöver.

Laxkudde undrar ni? Det är smördegsinbakad lax. Jag stod i går kväll och testade för första gåmgen i mitt liv att göra smördeg. Sedan blev det kuddar med fetaost av degen. Med fetaost då. Bara deg förvandlas ju inte på ett magiskt sätt till fetaost. Men det fick godkänt i alla fall så i morse gjordes ny deg. Och kuddar med lax i. Några med mögelost blev det med men de blev lite torra.

Smördegsreceptet är definitivt något att spara på. Andra gången blev dessutom bättre än första då jag lät den vila i kylen när den började bli lite varm. Första gången tog jag bara i mer mjöl (jag vet; big no no) men då blev de torra och mjöliga.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...