Stökig jul

I går flängde vi runt och skulle införskaffa allt inför jul. Efter besök på mitt jobb, Rusta och Lidl var vi nöjda. Och hälften på inköpslistan var kvar. Så idag blev det nytt flängande. Till Borås för lite omväxling. Allt utom glöggmix införskaffades. Så om Danilla tänkt komma på glögg i veckan kan de ta med sig mandlar och russin.

På väg hem stannade vi och hämtade upp mina paket som kommit. Ett till mig och ett till Karl. Mitt paket var en lagom spännande skötväska. Eller ja; jag tycker den är fin i alla fall och det är huvudsaken. Och jättepraktisk när man bär i sele eller sjal. I det andra paketet var det sista julklappen till Karl. Så nu är allt ordnat på den fronten i alla fall. I brevlådan låg ett litet paket till mig och väntade med. Det ska användas den 11 februari då jag kan ses på en klubb nära dig.

Väl hemma var tanken att jag skulle göra en laxjansson. Jag orkade dock inte och Peter smet upp på vinden. Det blev i stället en omgång brända cashewnötter. Och de blev ännu godare än mandlarna. Båda gångerna lät jag sockret smälta så att de verkligen blev kanderade och inte bara sockrade så att säga. Nästa gång ska jag testa jordnötter.

Nu ska jag sätta mig i syrummet en liten stund. Sen sova. För jag är jättetrött och i morgon ska ett sovrum, ett barnrum, en hall, ett kök, ett datorrum, ett grovkök, ytterligare en hall och ett kattrum förhoppningsvis bli städat. Ordentligt. Vardagsrummet, toaletten och badrummet är klart i alla fall. Sen får jag väl göra den där laxen i morgon. Och smördeg. För i morgon ska vi inte flänga runt på stan. Det gör vi på torsdag igen.

Jo just det; vi ska förbi mitt jobb i morgon igen så jag måste göra i ordning vilka bilder som ska framkallas.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...