Mycket gjort

Min mor har nog för mycket energi när hon är här. I går var det ganska trist väder så det blev inomhusaktivitet istället. Eller; först städade vi i ordning i kallförrådet och carporten. Så nu är det rent och fint där i alla fall. Och jag har något sånär översikt över vilka planteringssaker jag har.

Sen började vi städa i tvättstugan. Jag började där i alla fall. Min mor hann dammsuga både tvättstuga, kattrum, hall och grovkök innan jag var klar med dammtorkande och moppande. Sen tog hon över moppandet med. Och dammsög även vardagsrum, kök och syrum. Under tiden gick jag igenom Karls leklådor och plockade undan bebisleksaker. Som han givetvis hittade och skulle leka med.

Peters vän Martin kom hit på eftermiddagen med. De stod och var grabbiga och tittade på motorn i Martins bil. För att veta hur de ska meka nästa vecka. Karl var givetvis med en stund och skulle sen titta på mormors bils motor med.

Gårdagens sensation då? Inte är det värken i fogarna och ryggen i alla fall. Nej; Karl bajsade på pottan för första gången. Och fick sin efterlängtade leksakshjälm med verktyg. Nu ska man hitta nåt annat att muta honom med till nästa gång. ;)

Missförstå mig rätt förresten; det är jätteskönt att ha ett välstädat hem. Men när man själv inte har energi/ork/kropp att hjälpa till som man önskar känns det lite fånigt. Men om tio dagar har jag fött och då ska jag väl ha energi igen? Då blir man väl supermamman direkt?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...