Badrumsinspiration

Trots att jag inte är klar med syrummet och badrummet ligger lååångt fram i planeringen kan jag inte låta bli att drömma lite.

Först och främst är jag totalt besatt av väggdetaljerna Droog har skapat. Kolla deras bildspel! De är lite tokiga överlag så det mesta de har i sin webshop gillar jag givetvis.

Sen gillar jag ju färgerna vi hade i gamla lägenheten (vitt och brunt) men det blir aldrig mer klinker med textur! Jag vägrar skura golv som en gammal gumma. Men stora stenliknande plattor blir det nog i alla fall. Kanske nåt i stil med dessa:


Marmi från Interkakel

Annars har Interkakel även en del snygga metallic-liknande plattor. Till golv enbart, både vägg och golv blir alldeles för mycket. Eller vore det för uppenbart om vi hade sånt? Vore det typiskt oss? För då vill jag inte ha det.

Badkar då? Ja, det är ju lite trångt som det är i dag med badkaret precis bredvid toaletten. Så vi är inne på ett hörnbadkar. Men var hittar man ett utan bubblor? För sånt krafs är lite overkill. Jag har hittat ett som jag tycker är fint. Men smakar det så kostar det. 14 000 spänn för att vara exakt. Men titta:


Motion 140 C från Westerbergs

Det borde ge lite mer plats vid toaletten tycker jag.

Det svåraste är badrumsmöblerna. Jag tycker att allt ser likadant ut. Skandinaviska lådor. Men visst är Easy från Svedbergs snygg. Och har en funktion som vi gillar; push open. För dörrhandtag lyckas aldrig bli särskilt snygga. Sen funkar ju alltid Lillången från Ikea. Billigt och bra. Men Ikea ger mig rysningar, tyvärr. Inte behagliga sådana heller. Det är helt enkelt för svenskt.

Men som sagt; allt det där ligger långt fram i planeringen. Tills dess kanske vi ändrat oss totalt.

Kommentarer
Postat av: Sandra af Munkakvarn

Den var riktigt tjusig! Fst för det priset borde de slänga med lite bubblor...

2010-03-18 @ 17:48:12
URL: http://munkakvarn.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...