Dagen torsdag

Jag hade stora planer inför dagen. En del är avklarat, resten får vänta.

Jag har slipat ett styck bordsskiva, en barnstol och en fönsterbräda. Sen grundades skivan på alla sidor. Efter det hann jag måla ett lager vanlig färg på både skiva, stol och bräda. Nu ligger de i garaget och är redo för nästa lager i morgon bitti. Så är jag ambitiös och kommer upp tidigt ska det målas innan jag åker till jobbet.

Sedan har det som sagt såtts. Och vattnats en del blommor. Ska gå över resten strax.

Kattlådorna är ett måste för dagen med. Den ena är skurad och klar. Den andra är på väg. Det är så otroligt drygt bara. Undrar om man kan anställa nån som städar lådan i alla fall en gång i veckan...

Det blev sen våfflor till lunch. Jag blev så sugen när en vän på Facebook skrev i sitt statusfält att hon skulle äta våfflor.

Efter det ringde dagmamman och sa att vår son hade feber och var allmänt hängig. Så vi hämtade honom, bäddade ner honom och nu har han sovit i tre timmar. Just nu tittar han och Peter på Barbapapa och äter kräm. Lilla skrutten har 40 graders feber men så har han även sovit med tjock fleecetröja på sig. Vi får hoppas att det går ner nu när han fått Alvedon och vätska i sig.

Tanken var att det skulle hinnas städas, Peter har vänner som kommer i morgon. Jag skulle även korta ner den där listen till syrummet och få upp den. Men då har jag nåt att göra nästa gång jag är ledig.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...