Fönsterbrädor

Jag tolkar min tristess som ett tecken på ett tillfrisknande. Men hur tidigt vågar man återgå till jobbet? I dag är första dagen jag äter fast föda. Och det har inte gått helt smärtfritt kanske.

För att roa mig försöker jag surfa. Fast jag inser att nätet är mindre än jag hoppats. Eller så har jag bara dålig fantasi. Men en sak letar jag efter; fina fönsterbrädor. Peter satte griller i huvudet på mig i går när han undrade om jag inte skulle ha en inbyggd istället för en med konsoler. Suck. Jag som slipade den befintliga, målade den flera ggr, blev inte nöjd, slipade igen och målade några ggr till så att den är fin nu. Men den passar förmodligen i Karls framtida rum. Om det nu är samma storlek på fönstren.

Vad ska man då ha? Jag funderade ett tag på nåt i sten. Men passar det riktigt? Och var hittar man sånt? Marmor kikade jag lite på men tröttnade fort. Och en vanlig i målat trä vill jag inte heller ha; rundningen i kanten blir så ful. Eller kan man göra på nåt annat sätt?

Sen slog det mig - en i glas! Gärna mönstrat eller färgat glas. Men det var det lönlöst att bara söka efter. Och färdiga glashyllor verkar svårt att hitta i rätt storlek, annars vore det smidigt att bara åka till t ex Ikea och köpa en. Man får nog gå till en glasmästare och kolla. Och vad har man för konsoler som är snygga nog till det? För de gamla är ju kräkfula och kan inte användas till nåt annat än heltäckta brädor.

Jag fortsätter sökandet.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...