Karantäntid snart slut

Nu har det snart gått 48 timmar sedan jag började känna mig frisk. Så i morgon är det tillbaks till jobbet som gäller. Fast nu har Åkes son blivit magsjuk så det kommer väl gå runt en stund känns det som. Vi får hoppas att det är nåt man inte kan få igen när man väl haft det.

I alla fall. Jag är fruktansvärt rastlös. Att gå hemma och bara vänta på att få börja jobba igen är drygt. Man kan ju inte åka nånstans och göra nånting. Fast vart skulle man åka, vad skulle man göra?

I dag har vi således frostat av frysen. Det behövdes. Vi passade på att slänga all mat som passerade bäst före 2008 bland annat. Det blir lätt en del sånt. Just nu håller jag på och rensar och tvättar ur kylskåpet med. Det behövdes. Skumma dressingar som köptes i samband med 2008-maten slängdes. Sen är jag lite tveksam till hur länge hemmagjord sylt och saft håller. Saften drack vi upp det sista av men sylten och gelén? Det luktar och ser ok så det får åka in i kylen igen. Sesamoljan då? Bäst före nån gång 2009 men det är ju olja?!? Vad kan bli dåligt? Jag får konsultera Peter, det är trots allt hans olja.

Karls stol var färdigmålad (äntligen!) för några dagar sen och monterades ihop i förrgår med. Han är hur stolt och nöjd som helst. Och bara för att han drog några drag med en pensel utan färg på säger han att han har målat den, inte mamma. Eller hur. Så nu är det bara bordsskivan kvar. Färgen börjar ta slut så jag vet inte om jag vågar måla mer just nu dock.

Peter har blivit lite inspirerad och satte till slut upp den sista listen i syrummet! Och han har till och med börjat spackla över spikhålen. Några hål i taget så är de snart täckta och slipade allihop. Men sen ska det upp samma färg där som jag målat bordsskivan med så det blir väl en längre paus igen...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...