Färdig!

Söndagen är ju inte slut än men jag kan nog bocka av en del på listan ändå.

  • Måla spjälsängen - check. Nu ska den torka och sen lackas. Det kanske sker medan Peter tittar på fotboll i kväll.
  • Måla bordsbenen - nja. Fortfarande sju omgångar kvar att måla.
  • Sätta potatis - nej. Peter gnällde om att jag snodde all jord. Det ska ju räcka till hans kålrabbi med. Så en ny punkt blir att skaffa mer jord.
  • Plantera om tomaterna, solrosorna och smultronen - nja. Fem av tomatplantorna har satts ut. Vi får se hur de klarar sig.
  • Plantera nya skott - nej. Se punkt om potatisen.
  • Sortera och tvätta bebiskläderna - check. Även flyttat byrå och packat ner i den.
  • Shoppa nya mammakläder - nja. Vi gör det på vägen när vi ska hämta Karl.
För övrigt har jag suttit och funderat över köksgardinerna. Jag har kommit fram till att vi skaffar nya skenor från Ikea (de nuvarande är 60 cm så det är bara standard i Ikeas värld), köper panel på metervara och syr hissgardiner. Flera stycken som ska hänga omlott. En ny skena ska även införskaffas till det lilla köksfönstret och göras likadant där.

Detta påminde mig om att vi behöver en vettigare rullgardin i sovrummet med. Den nuvarande är skir med rosor och ger mao inget skydd alls.

Så en inköpslista har skapats:
  • En styck skena
  • X st toppskenor
  • X meter paneltyg
  • Bomullsband till kanalerna på hissgardinerna
  • Persiennsnöre och tillbehör för hissgardinerna
  • Rullgardin till sovrummet
  • Tyg bara för att det är fint
  • Jord
Så efter vi har ätit Peters nybakta ciabatta åker vi på Kristi himmelfärdsmarknad på Ljungbergs.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Är ni sugna på att ha några Myskankor eller höns sprättandes hemma? Jag har en bekant som vill skänka bort ngra.

2010-05-18 @ 10:20:38
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Camilla: Peter vill inte ha fler djur som man binder upp sig till. Min mor har redan försökt ge oss silkeshöns.

2010-05-18 @ 23:04:49
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...