Flitig som en Lisa

Nu kan jag kanske börja varva ner lite. Efter intensiv dag på jobbet (sista dagen för studentkampanjen och folk kommer alltid i sista minuten) åkte vi för att titta på Jessicas tavlor. Nordgården var ett litet, litet ställe med ett litet, litet rum de hade inhyst utställningen i. Men mor lyckades hitta en tavla som hon bokade. Den här. Sen gick vi in i inredningsbutiken de hade men det var mest shabby chic och det är inte riktigt min grej. På Bakeriet hittade vi dock goda kakor. Karl skulle promt ha en tårta (pajbit alltså) så vi köpte med oss och for hem till mor och fikade. Sen vinkades det hej då utan tårar och jag och Peter for hem utan barn.

Jag köpte ny bets i färgaffären med. Nu var utbudet lite större än sist så det var väl lika bra att jag tappat bort den gamla påsen. Nu blev det Antik ek och jag kan säga att den kommer bli riktigt bra till vår säng. Inte fullt så mörk som wenge men nära på. Nu är långsidorna betsade. De ligger nu och torkar (torktid på sex timmar, lite skillnad mot benens 16) och sen ska kortsidor och botten betsas med. Sen är det bara att skruva ihop och börja inreda.

Nu ut till förrådet och leta upp barnkläder i storlek 56.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...