Baktanter

När det gäller folk som bakar och lagar mat finns det tre tanter som alltid gör mig sugen på att testa det de gör.

  1. Mia Öhrn
  2. Rosemary Shrager
  3. Rachel Allen
Mia Öhrn är Kladdkakedrottningen. Hennes bok finns i varje hem (nåja 200 000 i alla fall). Att följa hennes blogg kommer att göra mig tjock till slut. Chokladmacarons som hon visar upp i senaste inlägget gör mig sjuk. Avundsjuk.

Rosemary Shrager är precis den typen av kvinna jag önskar att jag hade haft som hemkunskapslärare. Då lovar jag; alla i klassen hade varit kockar vid det här laget. Kanske lika bra i och för sig. Jag gillar helt enkelt rejäla kvinnor med skinn på näsan, oavsett om det är lärare, bagare eller barnmorskor.

Rachel Allen är nog det man mest kan jämföra med Mat-Tina. Eller kanske Leila. Fast jag vet inte om det är personligheten eller upplägget på Bake som gör att jag gillar Rachels program bättre. Och allt hon bakar gör mig sugen. Till och med kokospajen och då gillar jag egentligen inte kokos.

Sen finns det två män som lagar mat. Och åker motorcykel. Och är allmänt håriga. Nej, det är inte Per Morberg med vän. Det är Hairy bikers helt enkelt. Trots att de gillar och gärna lagar engelsk mat får de det ändå att se gott ut. Till och med gräsliga kötträtter. Jag säger bara Palak paneer. Där fångade de mitt hjärta. Så fort jag inte ammar mer blir det indiskt för hela slanten; Tyko är inte överens med mig om att det är gott.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...