Bra att ha?

Allt barnbutikssurfande har gjort mig aningen skadad. Och öppnat ögonen för ännu fler saker som jag inte visste att jag inte klarar mig utan. Jag blev barnsligt förtjust i Prémaxx Baxx, en väska som även kan bli en lekfilt. Fast tänk så opraktiskt; jag måste tömma väskan för att kunna leka. Å andra sidan kan man ha leksaker i den, så är allt alltid med. När man åker till Vara eller så. Så den är kanske bra att ha trots allt.

Jag har ju tidigare berättat om Sophie. Jag trodde då att det bara var de små bitdjuren som fanns. Icke. Det görs en lekmatta, matlåda och en napphållare som väcker ha-begäret. Frågan är bara om de övriga sakerna är ekologiska med. 

En vettig sak, som jag dessutom önskar mig i julklapp, är massagebodyn. Jag får se den som ett substitut till en kurs, som jag förmodligen aldrig kommer komma iväg på. Och när vi ändå är inne på önskelista inför julen så har jag alltför länge önskat mig en silverskallra. Ja, jag vill ha den. Mest för att den är förbannat snygg.

Eller varför inte en resesäng? Vi behövde aldrig någon till Karl då han sov antingen i vår säng eller i en växa-säng när vi åkte till Vara. Och var annars har vi övernattat med barn? Så jag tror inte att vi behöver en men det är inte samma sak som vill ha. Den här är fin med. 

Ytterligare en sak som vi inte behöver men vill ha är en ny skötväska. För hittar man en sån här fin är det klart att den sätts på önskelistan! Jag lovar att använda den även när skötandet är över.

Och för att bli lite praktisk: en sitt/ståplatta till Karl. Frågan är bara om den passar vår vagn.

Sen funderar jag lite på en potta. Ja, Karl går på toaletten men sen till Tyko. För en genomskinlig verkar väldigt praktisk. Så den som kan säga var jag kan hitta en sån gör mig lycklig.

Det finns förmodligen mycket, mycket fler saker som skulle göra mig lycklig(are) men för stunden är det bara dessa.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...