Helg

I dag är en dag som i morgon blir i går.

Och hur spenderade vi en sådan dag? Med att åka till min mor och lämna två styck gossebarn och sen en sväng till mitt jobb. Väl där slogs Peter av att det var lönehelg och vi hade shopping inplanerad. Han började ångra sig. Men en shopping som skulle innebära ett par nya skor till mig slutade med en jacka till Peter i stället. Och praktiska saker från apotek och matbutik. Fyra sega timmar senare landade vi hos min mor igen för middag och hämtning av den mindre gossen. Karl ska minsann sova över hos mormor. Inte förrän på måndag får han komma hem. Jag lär sakna honom redan i morgon.

Tanken var att jag skulle göra så mycket när vi kom hem med. Passa på medan Peter tittade på fotboll. Jag vet inte var tiden tog vägen men det enda jag gjort är att sätta några stjärnor i fönstren. Och göra sönder en ljusstake. Jag skulle ju även putsat fönstren men det blir en annan dag. Har man blivit väckt en gång i timmen under hela natten är man inte så sugen på att hoppa runt och städa.

I morgon blir det lek med liten boll. Eller med Danilla i alla fall. Planen är att vi ska på julmarknad i Bollebygd. Jag har inte så stora förväntning så jag kan inte bli besviken i alla fall.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...