Mer måndag

Glöm det jag skrev förra måndagen; måndagar är dryga.

Det började med att Peter försov sig, Tyko vaknade okristligt tidigt och tjöt som han brukar med de ljusaste toner han kan, Karl vägrade klä på sig och äta frukost och jag känner mig död.

Det är stängningsdag hos dagmamman i dag så vi får stanna hemma. Jag hoppades att det skulle vara fint väder så vi kunde tagit en promenad men vem har orkat?

Min mor kom förbi och hämtade Olle. Han väger nu 7,7 kilo. Vi hoppas att han går ner till 6 i alla fall. Han är trots allt en stor katt även om man bortser från fetman. Så han får vara där en vecka och banta med sitt dyra foder.

Det har varit gnälligt i allmänhet från både Tyko, Karl och mig i dag. En fördel: Tyko sov i över en timma mitt på dagen. I sin egen säng. Annars lägger jag honom på soffan och då sover han bara en kvart eller så. Vi får se hur detta påverkar nattsömnen. Jag hoppas positivt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...