Strålande jul

I går lurade vi då med Danilla till Bollebygd för att gå på julmarknad. Och trots att jag inte hade några förväntningar lyckades jag bli rätt besviken ändå. De "knallar" som fanns var ju bara loppisar eller lotterier. Och mandel-vagnen. Affärerna i Bollebygd är inte så många och inte så lockande men vi var inne i en affär där jag hittade en stake som jag är riktigt nöjd med. En styck sådan blev det, 30% rabatt var det dessutom.


Efter nån timma i Bollebygd (mer tar det inte trots att man strosar med barnvagn) åkte vi hem. Velade ett tag mellan thai och pizza. Peter lyckades göra sönder en av de nya stolarna vi köpte för ett tag sen. Ok att vi vetat att de varit lite halvdana men nu vågar man knappt sitta på dem längre. Så kyrkbänken får nog bäras in igen och sökandet efter nya stolar återuppstår.

Tanken var att vi skulle se Salt men en arg/trött/ledsen/förvirrad Julia ville inte alls komma till ro så Danilla fick åka hem efter att inte ens sett halva filmen.

I dag kommer Karl hem igen. Det är nästan kusligt tyst utan honom. Särskilt när Tyko sover. Jag borde passa på att göra allt det där jag annars inte hinner, istället surfar jag bort tiden på strunt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...