Långlördag

Det känns som om man har varit i full gång hela dagen. Men egentligen har vi bara varit i Vara.

I går var vi hemma ganska sent så vi tänkte ha sovmorgon i dag. Men Tyko ansåg att det var dags att vakna vid åtta. Typiskt. Några timmar senare packade vi våra saker och åkte mot Vara. Vi tog vägen förbi Barniallt för att kika på en väska. Och nog blir det en sådan. Nackdelen är att skötunderlaget inte får plats men jag får väl ha engångs i. För visst kan man ha den som vanlig väska sen efter skötandet? Och jag som vägrar låta bli handväska borde väl en sån här passa? Sy på ett par Combichristmärken så blir det fint.

För övrigt var jag glatt förvånad över butiken. Den huserar på övervåningen till en av favoriterna bland möbelaffärer och kändes inte lika skitnödig som andra barnbutiker. Och så har den sånt jag inte sett nån annanstans. Och även napparna med knottror.

Vi åkte därifrån med fyra dreggellappar i alla fall. Fyra för 100:- var klart överkomligt. De jag sytt själv har jag ännu inte satt i nån tryckknapp i och det lär väl inte ske inom det närmaste heller.

När vi kom till Vara blev Karl jättearg; han ville inte alls åka därifrån. Trots att min mor sa att han var uttråkad när hon ringde tidigare. Men efter middag och slappande åkte han gärna med oss hem igen. Efter en snabbis förbi Peters jobb. Tanken var att vi skulle äta sushi efteråt men av nån anledning tappade jag suget när vi väl var framme; stället såg ut som en sylta. Får höra med lokalbefolkningen (Karin och Falun) om det är ok att äta där. Så vi åkte hem och åt knäckemackor. Nu vill jag inget annat än sova.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...