More cheese

I går när vi städade som bäst tutade plötsligt en bil på utsidan. För er som inte vet så bor vi på landet och de enda bilar som kör förbi vårt hus ska till oss. Och jag väntade inte besök. Så glatt överraskad blev jag av postbilen som kom med mitt paket från Buzzador. En frigolitlåda med mitt namn på. Precis vad jag önskat mig. I lådan låg två parmesanostar från Zeta. Och en flaska balsamvinäger. Givetvis har jag sedan dess varit sjukt sugen på pasta pesto men har man ingen pesto är det svårt. Och har man ingen basilika kan man inte göra egen heller.

Min mor var inte särskilt imponerad. Å andra sidan äter hon nog bara hushållsost och grevé. Jag får njuta själv i helgen. Och försöka lura hit nån på middag. Annars kan jag åka förbi jobbet; Åke uppskattar alltid en bit god ost.

Så ja, just nu fantiserar jag om potatismos med parmesan, pasta pesto, ostbricka... Och då förs jag vidare till brie - briebaguette, panini... Mmmm, ost... Trots att jag precis åt en god pasta med räksås.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...