Grupperingar

I torsdags skulle jag ju på föräldragrupp på BVC. Karl lämnades som vanligt hos dagmamman på morgonen och jag gick hem igen för liten sovstund innan jag skulle gå igen. Jag surfade dock bort den mesta tiden så sovstunden blev kort och sen. Jag hann göra en smörgås som jag stoppade ner i väskan men ändå inte åt förrän på vägen hem.

Jag stoppade Tyko i sjalen och begav mig. Givetvis utan regnkläder och då började det regna när vi kommit halvvägs. Så vi hann precis bli lagom blöta när vi kom fram.

Vi satt nån timme och pratade om allt och inget tills det var slut. Sen sa Harriet (BVC-sköterskan) att vi gärna fick sitta kvar och jag som inte hade nåt vettigare för mig satt kvar med tre andra som hade lika lite för sig. Och konstaterade i alla fall med en av dem att knuffa vagn är meningslöst utan ett mål men att vi kanske skulle ses nästa vecka. Och nog var det några som lätt kan bli mina lattemammor här i Hindås. Och som bor på lagom långt avstånd.

Strax efter fyra bröt vi upp. Då började det givetvis regna igen. Men Peter skulle hämta Karl kvart i fem så jag gick och hämtade honom i stället och gick så långsamt jag bara kan så att vi mötte upp Peter (och bil) så vi slapp gå hem i regnet i alla fall.

Jag tror (hoppas) att jag inte är miffot i gruppen. Det finns ju alltid ett miffo och kan man inte lokalisera det är det man själv som är miffot. Trots att jag kände mig lite lallande när jag berättade om mina dyyyra katter, sjalbärande och sömnadsprojekt. Tur att jag inte berättade om mina planteringar, bodymods och bakande...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...